+370 678 05737
+370 623 83315
info@uodousai.lt
„Reggio Emilia“ požiūris padeda mums užtikrinti saugią ir dvasines vertybes puoselėjančią aplinką, skatinančią visą gyvenimą trunkantį mokymąsi.
REGGIO EMILIA UGDYMO SISTEMA
„Reggio Emilia“ ugdymo sistema, tai novatoriškas ir įkvepiantis požiūris į ankstyvąjį ugdymą, kuri vertina vaiką kaip stiprią, galingą ir turtingą stebuklais asmenybę.
Šį unikali ugdymo filosofija kilo iš Italijos Reggio Emilia miesto, o jos pradininkas yra pedagogas Loris Malaguzzi (1920 -1994).
„Reggio Emilia“ požiūris į ankstyvąjį ugdymą yra visuotinai pripažįstamas kaip viena iš geriausių programų mažiems vaikams visame pasaulyje. Tarptautinės mokytojų grupės iš viso pasaulio vyksta į Italiją kasmet, kad sužinotų apie šią išskirtinę filosofiją. Norint tapti „Reggio Įkvėptais“ būtina priimti pagrindines šio požiūrio vertybes ir įsitikinimus:
-
Vaiko vaidmuo
Mes matome kiekvieną vaiką kaip stiprų, galingą, nepriklausomą, smalsų ir pilną vaizduotes. Suteikiame vaikams galimybę savarankiškai mąstyti, ištirti ir pradėti savo individualų pažinimo kelią.
-
Mokytojo vaidmuo
Mokytojas laikomas vaikų mokymosi partneriu. Klausydamas, stebėdamas ir dokumentuodamas vaikų darbą, mokytojas yra nuolatos pasirengęs kurti įvairialypę vaikų mokymosi patirtį ir „bendrai konstruoti“ žinias.
-
Tėvų vaidmuo
Mokymasis vyksta ne tik mokykloje, bet ir namuose bei visoje bendruomenėje. Raginame tėvus dalyvauti projekto darbuose, specialiuose renginiuose ir kasdieniame darželio gyvenime. Mes siekiame integruotos mokymosi bendruomenės, kurioje pedagogai, tėvai ir įstaigos administracija dirba kartu, kad patenkintų vaikų poreikius.
-
Aplinkos vaidmuo
Darželio aplinka (jos funkcinės grupės, bendrosios erdvės ir žaidimų aikštelė) laikoma „trečiuoju mokytoju“. Aplinka turėtų būti vaikų, mokytojų ir tėvų, kurie čia mokosi, atspindys. Ji turi būti apgalvota, vaizdinga, viliojanti, kelianti vaiko smalsumą ir gerbianti vaiko interesus bei jo pažinimo poreikius. Vaikas savo aplinkoje turi turėti pakankamai kūrybinių priemonių eksperimentuoti ir išreikšti savo supratimą apie jį supantį pasaulį.
-
Mokymo programa
Pedagogai stebi ir dokumentuoja vaikų kūrybinį procesą, tarpusavio sąveiką, diskusijas ir jų susižavėjimą. Atsižvelgus į užsirašytas pastabas, auklėtojos pateikia vaikams „besiplečiančią mokymo programą“, kuri grindžiama kylančiais vaikų interesais, idėjomis ir klausimais, o programos įgyvendinimo eigoje nuolatos yra papildoma naujomis vaikų iškeltomis hipotezėmis ir atradimais.
-
Projektinis darbas
Vaikų projektų programa leidžia vaikams išsamiai ištirti jį dominančias sritis. Išsiaiškinę vaikų interesus, planuojami trumpalaikiai arba ilgalaikiai vaikų projektai, apimantys daugybę pažinimo sričių. Tokia veikla, nukreipta į vaikų domėjimosi sritį ir galimybę savarankiškai išreikšti savo kūrybinį potencialą, skatina polinkį mokytis visą gyvenimą.
-
Dokumentacija
Didelis dėmesys skiriamas vaikų minčių, kūrybinių procesų ir mąstymo dokumentavimui. Jų mintys ir idėjos dokumentuojamos įvairiais būdais: nuotraukos, vaikų minčių ir paaiškinimų transkripcijos, nuotraukos ir video medžiaga, kurie parodo vaiko mokymosi procesą ir jo besiformuojančius įgūdžius bei tobulėjančius gebėjimus.
Reggio Emilia filosofija:
-
pateikti mokymąsi prasmingu ir įtraukiančiu būdu;
-
traktuoti mokymosi procesą kaip šventę;
-
sukurti vaikams galimybes išreikšti savo pačių interesus per savo savarankišką kūrybą;
-
suteikti vaikams galimybes per lietimą, regą ir klausą ištirti skirtingas medžiagas jų aplinkoje;
-
skatinti stebuklo ir vaiko savęs bei savo hipotezių atradimo momentus;
-
suteikti novatorišką aplinką pedagogams ir vaikams;
-
skatinti santykių kūrimą, socialinį bendradarbiavimą;
-
skatinti smalsumą.
Reggio Emilia: in a nut shell
100 Vaiko kalbų - 100 būdų pažinti pasaulį!
Kiekvieno vaiko mintys ir hipotezės yra priimamos ir vertinamos rimtai, o atsakymų ieškoma, tyrinėjant kartu su suaugusiuoju!
RPNS: The 100 Languages of Children
Šimtas Vaiko kalbų
Tikriausiai labiausiai žinomas „Reggio Emilia“ požiūrio aspektas - „Šimtas Vaiko kalbų". Tai tikėjimas, kad vaikai naudoja daugybę skirtingų būdų parodyti savo supratimą ir išreikšti savo mintis bei kūrybiškumą apie jį supantį pasaulį.
Šimtai skirtingų mąstymo, atradimo, mokymosi būdų. Per piešimą ir skulptūrą, per šokį ir judėjimą, per tapybą ir muziką. Kiekviena iš šių šimtų kalbų yra vertinamas ir puoselėjamas.
Šios vaikų kalbos arba mokymosi būdai sudaro visą vaiko visumą. Mokymasis ir žaidimai nėra atskiros sritys. Reggio Emilia požiūris pabrėžia praktinį patyrimą, leidžiantį vaikui išmokti naudotis visais savo pojūčiais.
Socialinis bendradarbiavimas kaip itin svarbus vaikų sėkmingo ugdymosi veiksnys.
-
Daug dėmesio skiriama socialiniam bendradarbiavimui, darbui grupėse, kur kiekvienas vaikas yra lygus dalyvis.
-
Bendravimas yra procesas, apimantis kalbą, mintis, idėjas.
-
Vaikai skatinami tyrinėti, ieškoti atsakymų į savo klausimus, apmąstyti savo patirtį.
-
Vaikų klausomasi pagarbiai, jų hipotezės ir mintys priimamos pedagogų rimtai.
Vaikų klausimai ir pastabos suteikia galimybę mokytis ir ieškoti kartu. Tai nuolatinis bendradarbiavimo procesas. Vietoj to, kad vaikui uždavus klausimą, pedagogas į jį atsakytų, atsakymų į klausimus ieškoma kartu.